Найважливішим чинником, що сприяє формуванню значущих соціальних і моральних
якостей особистості дитини, є|з'являтися,являтися|
створення|створіння| єдиного
виховного освітнього простору «сім'я - освітня установа». Чим тісніше буде
зв'язок сім'ї і школи, тим ефективніше |
буде віддача від реформ, що проводяться.
Відомо, що проблема сім'ї і родинного |родинний| виховання останніми роками
стоїть як ніколи гостро: демографи, соціологи, культурологи, психологи,
педагоги підтверджують наявність глибокої системної кризи сім'ї. Кризовий стан
сучасної сім'ї - соціальна проблема, що вимагає вирішення і соціальна
реальність, що чекає допомоги.
В умовах кризового
становища сучасної сім'ї вирішити
проблеми родинного |родинний|
виховання неможливо за рахунок
розрізнених і епізодичних заходів. Рішення висунутих задач великою мірою залежить від узгодження |погодженість| зусиль і єдиних вимог
до учнів, сім'ї, школи, громадськості, від загальної|спільний| педагогічної культури батьків і всього соціуму.
Необхідний комплексний, системний підхід, а також програмна форма організації і
управління роботою по соціальній підтримці і педагогічному супроводу сім'ї
з питань
виховання дітей. Підняти педагогічну культуру населення,
поліпшити родинне |родинний|
виховання покликана система педагогічного супроводу сім'ї і всеобучу батьків.
Педагогічний супровід сім'ї може бути здійснений на
різних рівнях взаємодії держави і суспільства|товариство| з|із|
сім'єю. Зокрема - на рівні загальноосвітньої установи. Це дозволить сприймати
не тільки|не лише| дитину|дитя|, але і сім'ю в цілому|загалом| як реальний суб'єкт
виховного освітнього процесу, що здійснюється
загальноосвітньою установою. Цілями діяльності освітньої установи по
педагогічному супроводу сім'ї є |накликати|:
сприяння підвищенню рівня батьківської
компетентності з питань виховання дітей, вироблення єдиного підходу
школи і сім'ї на сутність процесу виховання з метою створення|створіння| оптимальних умов для
розвитку особистості |особистість|
дитини|дитя|.
Основна ідея варіативних| програм навчально-виховної взаємодії сім'ї і школи
полягає в тому, що кожна дитина|дитя|-особистість.|особистість| ||особистість| Щоб спроектувати модель взаємодії
школи і сім'ї, яка б сприяла підвищенню ефективності навчально-виховного
процесу освітньої установи в цілому|загалом|,
необхідно:
Ø визначити основні напрями|направлення| даної взаємодії школи і сім'ї;
Ø розробити прогностичну модель випускника школи, яка
дозволить істотно|суттєво|
підвищити наукову аргументацію прийняття| рішень з найрізноманітніших питань, перш за все|передусім|, питань наступності у
виховання в сім'ї і освітній установі з метою ефективного розвитку особистості
учнів;
Ø визначити рівні, на яких буде реалізована модель взаємодії школи і сім'ї;
Ø визначити можливі її складові;
Ø розробити етапи впровадження даної моделі в
практику освітньої установи;
Ø виявити і ранжирувати проблеми процесу взаємодії
освітньої установи і сім'ї, визначити професійні, а також особистісні запити педагогів школи, батьків, учнів;
Ø спланувати методичну і науково-дослідну діяльність
різних ланок і структур школи, установ додаткової освіти|утворення| на
рішення проблем відповідно до запитів школи і сім'ї;
Ø розробити систему стимулів цієї діяльності.
Сучасна школа ставить своєю метою|ціль| забезпечити: доступність,
ефективність, якість освіти|утворення|,
розвиток гармонійної, всебічно розвиненої
особистості|особистість|,
здібної до самореалізації, співпраці|співробітництво|
з|із| людьми різних світоглядних
поглядів.
Педагогічний батьківський всеобуч повинен сприяти практичній реалізації моделі особистості|особистість| випускника,
надавати батькам основи педагогічних знань, що необхідні для організації життя і виховання дітей,
забезпечувати єдність виховних дій школи і сім'ї, узагальнювати і поширювати|розповсюджувати| позитивний досвід|дослід| виховання, попереджувати
батьків від найбільш поширених помилок, залучати їх до активної участі у
виховній роботі. З урахуванням|з
врахуванням| цих позицій повинні розроблятися варіативні про|грами всеобучу батьків. Можливі наступні
форми цих варіативних| програм:
Ø «Батьківський
університет»;
Ø «Вчимося
разом»;
Ø «Школа
родинної культури»;
Ø «Клуб
молодої сім’ї»;
Ø «Консультаційна
служба освітнього закладу»;
Ø «Телефонна
служба довіри «Вчителі –батьки»,
«Батьки–школа»»;
Ø «Батьківський
лекторій»;
Ø «Родинний клуб»;
Ø «Материнська
школа»;
Ø «Родинна
вітальня».
Створення|створіння|
варіативних| програм і
моделей взаємодії загальноосвітньої
школи і сім'ї:
Ø максимально відповідає своєрідності і умовам життя
в кожному конкретному регіоні, районі, окрузі, муніципалітеті ;
Ø забезпечує гнучке задоволення освітніх і виховних
запитів і потреб учнів та їх батьків;
Ø забезпечує реалізацію ідей як базової освіти|утворення|, так і освіти|утворення| по спроможності ,здібностях, інтересах тих, що
навчаються;
Ø створює психологічне, комфортне виховне та освітнє
середовище|середа| для
загального|спільний|,
інтелектуального, етичного розвитку особистості|особистість|, для самостійного, усвідомленого вибору в
школі, в сім'ї, в соціумі .
|